מחלת שרטת החתול-וטרינר עמק חפר קיסריה והסביבה

מחלת שרטת החתול

אחת המחלות החשובות אשר מסכנות אותנו, בני האדם, ומקורן בבעלי החיים שלנו היא מחלת שרטת החתול (או קדחת שרטת החתול). במאמר זה נסקור את המחלה, מהי, כיצד מתבטאת, איך נאבחנה וכיצד נמנע ממנה.

מהי מחלת שרטת החתול?
מחלת שרטת החתול נגרמת על ידי חיידק הנקרא ברטונלה הנסלה. המחלה הינה מחלה הומנית. לאחרונה הוכח כי גם חתולים אשר נדבקו בחיידק בעלי סימנים קליניים מסוימים אך אינם ברמה של אלו המוצגים בבני האדם.
בבני אדם לרוב המחלה חולפת בקלות. כאשר בני אדם הסובלים מכשל חיסוני כלשהו נדבקים במחלה הסימנים עלולים להיות חמורים יותר. המחלה מתבטאת בהופעת שלפוחיות או פצעים מזוהמים באזור נשיכה או שריטה של חתול, וכן נפיחות בלוטות הלימפה המנקזות את האזור. סימנים נוספים אשר יכולים להציג את עצמם הינם סימנים קליניים דמויי שפעת, היכולים לכלול חום, עייפות, כאב שרירים ועוד.

וטרינר עמק חפר והסביבה

וטרינר קיסריה והסביבה

כיצד המחלה מועברת?
החיידק נמצא בפרעושי החתול, ובעיקר בצואתם של הפרעושים. ברגע שחתול מגרד את עצמו, צואת הפרעושים מועברת אל ציפורניו, וברגע שישרוט יעביר את החיידק אל מטרתו. כמו כן, ברגע שהחתול עצמו נדבק (על ידי גירוד הפוצע את העור ומגע עם צואת פרעושים) החיידק נמצא בריכוז גבוה בפה החתול. לכן גם נשיכה יכולה לגרום למחלה.

כיצד נאבחן את מחלת שרטת החתול?
עבורנו, רופא המשפחה שלכם יאבחן את המחלה על פי הסימנים הקליניים ולפי היסטוריית נשיכה או שריטה מחתול. עבור חתולינו, קיימים בשוק מספר בדיקות שניתן לבצע (אף אחת מהן אינה ודאית ב100%), אך חשוב לזכור שגם חתול שאינו חולה במחלה יכול להדביק אם עליו פרעושים הנושאים את הנגיף.

וטרינר עמק חפר

וטרינר קיסריה והסביבה

כיצד ניתן להימנע מהמחלה?
במידה ואתם סובלים מכשל חיסוני כלשהו (חולי סרטן, HIV או מטופלים במדכאי מערכת חיסון) כדאי שתשקלו גידול חתול בבית על כל ההיבטים הללו. כמו כן, מומלץ טיפול אדוק ואינטנסיבי נגד פרעושים.
כמו כן, חתולים אשר נדבקו במחלה יכולים לקבל טיפול אנטיביוטי באזיתרומיצין, ובכך ירד הסיכון שיוכלו להדביק את בני הבית.

רפואה שלמה, לכם ולבעלי החיים שלכם!

ד"ר אוהד טילס מרקוס מספק שירותי ביקור בית וטרינרי ומגיע אליכם עד הבית. מעוניינים בתיאום ביקור של וטרינר נייד בשעות שנוחות לכם? צרו קשר

שירותי ביקור בית וטרינרי באיזור מכמורת, בית ינאי, קיסריה, נתניה, חדרה, הרצליה, רמת השרון, תל אביב, גבעת שפירא, בת חן, כפר ויתקין, חופית, משמרת, חירות, עין ורד, עין שריד, בני דרור, קדימה, צורן, צור משה, אבן יהודה, כפר נטר, בית יהושע, אודים, בית יצחק, שער חפר,הדר עם, כפר חיים, כפר מונש, חבצלת השרון, ביתן אהרון, מעברות, העוגן,בית הלוי, חניאל, בורגתה, בית חרות, רמת אביב, הגוש הגדול, אזורי חן, ל החדשה, רמת אביב ג החדשה, גבעתיים, רמת גן.

וטרינר עמק חפר והסביבה

וטרינר קיסריה והסביבה

אודות המחבר

וטרינר נייד | וטרינר עד הבית
ד"ר אוהד טילס-מרקוס למד וטרינריה בסלובקיה, עבד באנגליה וצבר ניסיון של 10 שנים. שירותיו ניתנים באזור המרכז, בין היתר בערים: קיסריה, כפר שמריהו, הרצליה, עמק חפר, נתניה ותל אביב. כמו כן, מספק ד"ר טילס – מרקוס שירותי וטרינר עד הבית. ד"ר אוהד טילס דוגל במקצועיות, סבלנות, סובלנות וכמובן – אהבת חיות.