הרעלת רעל עכברים בכלבים וחתולים- וטרינר עד הבית-וטרינר ביקור בית עמק חפר קיסריה והסביבה

הרעלת רעל עכברים בכלבים וחתולים

אולי ההרעלה הנפוצה ביותר בכלבים היא הרעלת רעל עכברים. הרעלה זו נפוצה בכלבים, הנוהגים לאכול כל דבר המזכיר ולו במעט מזון, בניגוד לחתולים אשר יותר סלקטיביים. במאמר זה נדון על ההשפעות של אכילת רעל עכברים על כלבים, דרכי האבחון שלנו, וכיצד אנו יכולים לטפל בכלב הסובל מהרעלה זו.

מה ההשפעות של אכילת רעל עכברים על כלבים?

רעל עכברים הינו מה שנקרא ״אנטי-קוואגולנט״, כלומר חומר המדכא את קרישתיות הדם הטבעית בבעל החיים. לכן, כשבעל החיים אוכל את הרעל (בין אם מדובר במכרסם או בכלב או החתול שלנו), מערכת הדם שלו עלולה להינזק וכתוצאה מכך לגרום לדימומים פנימיים ולפגיעה במערכות הגוף השונות, עד כדי סכנת חיים ומוות.
רעל העכברים, אשר מטרתו היא כמובן להיאכל על ידי עכברים, הינו בעל ריח וטעם חזקים אשר גורמים גם לבעלי החיים שלנו לרצות לאכול אותו ולכן יש להיזהר.
האתגר העיקרי שלנו בהתמודדות עם הרעלת רעל עכברים, היא העובדה שהרעל ישפיע רק יומיים-שלושה לאחר האכילה ולכן לעיתים כשהבעלים שמים לב לסימנים כבר מאוחר מדי.

כיצד נאבחן הרעלת רעל עכברים?

כמובן, הדרך הקלה ביותר לאבחון הרעלת רעל עכברים היא במידה וראינו את בעל החיים שלנו אוכל את רעל העכברים. במידה וזה המצב, יוקל עלינו גם מבחינה אבחונים וגם מבחינה טיפולית (טיפול מיידי יכול למנוע את הופעת הסימנים הקליניים בכלל).
במידה ולא ראינו את ההרעלה עצמה, האבחון מתבסס על בדיקות דם הבודקות את תפקודי הקרישה. וטרינר אשר יזהה את הסימנים קליניים האופייניים הנגרמים מהרעל כמו שתן דמי, דימום מהאף, כתמי דם על העור, נשימות מהירות ושטחיות, אפאטיה וחוסר שיווי משקל של הכלב  ימליץ על בדיקת תפקודים אלו.

כיצד נטפל בכלב הסובל מהרעלת רעל עכברים?

כפי שהזכרנו קודם, קיים טיפול מיידי הניתן לתת. במידע ולא חלפו יותר מ3-4 שעות מרגע אכילת הרעל, ניתן לעודד הקאה ובכך למנוע את עיכול הרעל כליל.
במידה ופספסנו את חלון ההזדמנויות הזה הטיפול נעשה מאתגר יותר. כלב כזה יצטרך לקבל טיפול בויטמין K – ויטמין החשוב לקרישתיות הדם הנוגד את פעילות הרעל. כמו כן, במידה והכלב איבד דם רב, ייתכן שחייו יהיו תלויים בקבלת מנת דם ופלסמה.

מדובר בהרעלה קשה למדי, אך במידה ומזוהה בזמן – הטיפול יעיל במיוחד. במידה ויש איזשהו חשד שבעל החיים שלכם סובל מהרעלת רעל עכברים, פנו באופן מיידי אל הוטרינר המטפל שיוכל להמשיך בתהליך האבחוני והטיפולי.

שלכם-ד"ר אוהד טילס מרקוס

ד"ר אוהד טילס מרקוס מספק שירותי ביקור בית וטרינרי ומגיע אליכם עד הבית. מעוניינים בתיאום ביקור של וטרינר נייד בשעות שנוחות לכם? צרו קשר

שירותי ביקור בית וטרינרי באיזור מכמורת, בית ינאי, קיסריה, נתניה, חדרה, הרצליה, רמת השרון, תל אביב, גבעת שפירא, בת חן, כפר ויתקין, חופית, משמרת, חירות, עין ורד, עין שריד, בני דרור, קדימה, צורן, צור משה, אבן יהודה, כפר נטר, בית יהושע, אודים, בית יצחק, שער חפר,הדר עם, כפר חיים, כפר מונש, חבצלת השרון, ביתן אהרון, מעברות, העוגן,בית הלוי, חניאל, בורגתה, בית חרות, רמת אביב, הגוש הגדול, אזורי חן, ל החדשה, רמת אביב ג החדשה, גבעתיים, רמת גן.

וטרינר נייד, וטרינר עד הבית

אודות המחבר

וטרינר נייד | וטרינר עד הבית
ד"ר אוהד טילס-מרקוס למד וטרינריה בסלובקיה, עבד באנגליה וצבר ניסיון של 10 שנים. שירותיו ניתנים באזור המרכז, בין היתר בערים: קיסריה, כפר שמריהו, הרצליה, עמק חפר, נתניה ותל אביב. כמו כן, מספק ד"ר טילס – מרקוס שירותי וטרינר עד הבית. ד"ר אוהד טילס דוגל במקצועיות, סבלנות, סובלנות וכמובן – אהבת חיות.