דלקות אוזניים בכלבים וחתולים- וטרינר ביקור בית קיסריה, עמק חפר, כפר ויתקין. וטרינר עד הבית קיסריה עמק חפר כפר ויתקין

דלקות אוזניים בכלבים וחתולים

 

אוזניי הכלב, כמו של האדם, חיוניות לחיים סדירים. מלבד שימושן כאמצעי שמיעה, האוזניים משמשות לשיווי משקל. על כן, חשוב לאבחן ולטפל במהירות בכל בעיה או חשש לפגיעה באוזניים. במאמר זה אדון בדלקות אוזניים בכלבים, צורת האבחון והטיפול.

קצת על מבנה האוזן – האוזן הכלבית בנויה משלושה חלקים. החלק החיצוני, הנראה לעין שהוא האפרכסת. תעלת האוזן המגיעה עד עור התוף הנקראת גם האוזן התיכונה, והאוזן הפנימית אשר כוללת את כל המבנה הפנימי שעמוק יותר מעור התוף והוא זה שמעביר את המידע הנקלט בשמיעה למוח. בשל המבנה העמוק של האוזן, קשה מאוד לאבחן בעיות בה ללא מיכשור וטרינרי מתאים.

הגורמים האפשריים לדלקות אוזניים בכלבים כוללים טפילים חיידקיים או פטרייתיים (אקריות אוזניים לדוגמא, על עף שלא נפוצים מדי בכלבים), גוף זר (לדוגמא מלען של שיבולת שועל), אלרגיות, טראומה, שינוי הורמונלי, חסר חיסוני כלשהו ועוד.

סימנים אשר תוכלו לזהות לבד ומצביעים על בעיה באחת או שתי האוזניים:
– ריח רע מן האוזן.

-הפרשות מהאוזן.
– הכלב משפשף או מגרד את אוזניו בתדירות גבוהה.
– נפיחות באזור האפרכסת או תעלת האוזן.
– הכלב מנער את ראשו בתדירות תכופה.

– כאבים בעת מגע באזור האוזן.
– הכלב מסית את ראשו כשמלטפים אותו באזור האוזן.
הסימנים צריכים להוות את נורת האזהרה עבורכם, ועם הופעתם גשו במהרה אל הווטרינר המטפל.

לפני שנסקור את הטיפול הנחוץ, חשוב להזכיר מה לא לעשות בשום פנים ואופן.
אל תנקו את אוזני כלביכם עם קיסמי אוזניים, אל תשתמשו בטיפות או נוזל ניקוי אוזניים שאינו ניתן בהוראת וטרינר, והימנעו מלחטט באוזנו של כלבכם אם יש חשש לגוף זר (חיטוט שכזה עלול להחדיר את הגוף הזר עמוק יותר ולהקשות על הטיפול).

הטיפול – הטיפול במקרה זה צריך להיות מותאם לגורם לדלקת. כך, בעבור זיהום חיידקי או טפילי וטרינר ינקה את האוזן בתכשיר ייעודי והכלב יטופל באנטיביוטיקה או בחומר להדברת הטפילים. כמו כן, ישנם תכשירי ניקוי ייעודיים למניעת מצבים שכאלו אשר תוכלו לקנות אצל הווטרינר ולקבל הדרכה כיצד להשתמש בהם בבטחה. חשוב לבדוק את מצב אוזניו של הכלב לסימנים שמנינו למעלה לפחות אחת לשבוע (כשמעט הפרשה שעוותית זה נורמלי לחלוטין).

הישארו ערניים לבעיות אוזניים, וזה יקל המון על כלביכם!

בהצלחה!

 

אודות המחבר

וטרינר נייד | וטרינר עד הבית
ד"ר אוהד טילס-מרקוס למד וטרינריה בסלובקיה, עבד באנגליה וצבר ניסיון של 10 שנים. שירותיו ניתנים באזור המרכז, בין היתר בערים: קיסריה, כפר שמריהו, הרצליה, עמק חפר, נתניה ותל אביב. כמו כן, מספק ד"ר טילס – מרקוס שירותי וטרינר עד הבית. ד"ר אוהד טילס דוגל במקצועיות, סבלנות, סובלנות וכמובן – אהבת חיות.