מדריך גידול גורי חתולים-וטרינר ביקור בית קיסריה עמק חפר כפר ויתקין, וטרינר עד הבית קיסריה עמק חפר כפר ויתקין

מדריך לגידול גורי חתולים

גור חתולים החליט לאמץ אתכם? העונג הוא כולו שלכם. גידול גורי חתולים הוא דבר מהנה ביותר אך עלינו לדעת שיחד עם זאת מגיעה גם אחריות לא קטנה לספק את כל צרכיהם הבסיסיים בחודשים הראשונים. ישנם מספר היבטים שנרצה לשים עליהם דגש, ביניהם שמירה על טמפרטורת גוף, פיתוח יכולות סוציאליות, האכלה נכונה, עשיית צרכים ועוד.

ראשית, בשבועות הראשונים חום גופם מושפע בקלות מהסביבה כך שיש לספק להם מקור חום חיצוני, למשל בצורת בקבוק עם מים חמים עטוף במגבת (בכדי למנוע כוויות). טמפרוטורת הסביבה הרצוייה היא °34-°32 והיא תרד בהדרגה לטמפרטורת החדר לאחר החודש הראשון מכיוון שהם כבר מסוגלים לווסת את חום גופם בעצמם.

שנית, בכדי להרגיל גורים לנוכחות בני אדם אפשר וחשוב ליצור מגע עדין ככל האפשר החל מגיל שבועיים, מוקדם יותר מגיל זה האם עלולה להגיב באופן לא צפוי כלפיכם וכלפי גוריה. ליטוף, משחק וחשיפה לבני אדם יתרמו בעתיד לאינטרקציה טובה יותר עם סביבתם.

אופן האכלת הגורים תלוי מאוד בגילם. חלב אם יספק את כל צרכיהם ב 4 שבועות הראשונים אך במידה ולידכם הגיע גור קטן מ 4 שבועות יש ליצור קשר עם וטרינר למציאת פתרון חלופי להאכלה כמו אם מניקה שתאמץ אותו או תחליף חלב אם אשר נועד לגורי חתולים בתדירות של אחת ל 3-4 שעות מבקבוק קטן או עם מזרק בטיפטופים (חלב פרה רגיל אינו מתאים ויכול לגרום לשלשולים בכל גיל). לאחר 4 שבועות אפשר להתחיל בהאכלת אוכל מוצק, רך או יבש ייעודי לגורים עשיר באנרגיה וחלבונים (לפחות 30% חלבון) כ 4-6 פעמים ביום בקערית נמוכה. החל מ 6-7 שבועות ניתן להתחיל במזון יבש לגורים עד גיל שנה כשבמקביל גמילה מהנקה תחל בהדרגה החל מגיל 8 עד 12 שבועות. משלב זה מאכילים את הגור 3 פעמים ביום. יש לספק מים טריים בכל שלב.

היבט חשוב נוסף בשבועות הראשונים לחייהם הוא שהגורים תלויים בגירוי חיצוני על מנת לעשות צרכים, כלומר כשהאם מלקקת את פי הטבעת היא מייצרת רפלקס שגורם למתן צואה, לכן, בהיעדר האם צריך לעודד את הגורים להתרוקן ע"י ניגוב פי הטבעת עם מטלית לחה. החל מגיל 4 שבועות באופן אינסטינקטיבי הם יתחילו לעשות צרכים בארגז חול ואין צורך בתרגול מיוחד לשם זאת מלבד אולי לקרב אליהם את הארגז אחרי האכלה/שינה.

גיל 4-6 חודשים הוא גיל ההתבגרות וניתן לבחון אפשרות של עיקור או סירוס בכדי למנוע מחלות עתידיות, עונות ייחום או הרגלים לא רצויים כגון ריסוס שתן והפצת ריחות לא נעימים. רפואה מונעת היא נקודה חשובה בגידול חיות מחמד ומורכבת מחיסונים, תילועים ומניעת קרציות ופרעושים, וכמו כן התבוננות בגורים, מעקב אחרי התיאבון, רמת פעילותם, קצב התפתחותם, שימת לב להפרשות למינהם, הם אבן דרך בשמירה על בריאותם התקינה. כל שינוי בהם יצריך התערבות של וטרינר.

גורי חתולים הם סקרנים ושובבים במיוחד מה שהופך אותם לכל כך מהנים. מאידך, הם דורשים לא מעט תשומת לב וגירויים אשר הכרחיים להתפתחותם התקינה, לכן מומלץ להצטייד במשחקי חתולים מרובים ולבלות איתם כמה שאפשר.

שלכם-ד"ר אוהד טילס מרקוס

וטרינר ביקורי בית, וטרינר עד הבית

0775077157

 

 

 

אודות המחבר

וטרינר נייד | וטרינר עד הבית
ד"ר אוהד טילס-מרקוס למד וטרינריה בסלובקיה, עבד באנגליה וצבר ניסיון של 10 שנים. שירותיו ניתנים באזור המרכז, בין היתר בערים: קיסריה, כפר שמריהו, הרצליה, עמק חפר, נתניה ותל אביב. כמו כן, מספק ד"ר טילס – מרקוס שירותי וטרינר עד הבית. ד"ר אוהד טילס דוגל במקצועיות, סבלנות, סובלנות וכמובן – אהבת חיות.