המתת חסד בכלבים וחתולים

המתת חסד בבית הלקוח לכלבים וחתולים

לצערנו, כמו כל יצור חי, גם בעלי החיים שלנו לא יחיו לנצח. במאמר זה נדון בנושא הכאוב של מה שניתן לעשות עבור בעלי החיים שלנו כשלא נותרת אף אופציה אחרת, ועל היתרונות של ביצוע המתת החסד בבית הלקוח.

על אף שבטוח יהיה לנו קשה להיפרד, לעיתים הדבר ההומני והטוב ביותר עבור בעלי החיים שלנו הוא שנגאל אותם מייסוריהם. בעלי החיים שבדרך כלל מגיעים לשיקולי המתת חסד הם בעלי חיים מבוגרים הסובלים ממחלה חשוכת מרפא או בעלי חיים אשר סבלו מטראומה ואין אופציה להחלמה וחזרה לאיכות חיים מספקת.

תהליך המתת החסד כולל טשטוש של בעל החיים, אשר בעצם נרדם בצורה הדומה לשינה רגילה, ולאחר מכן החדרת חומר המתה אל בעל החיים אשר ילך לעולמו בשלווה.

מדוע כדאי לבצע את המתת החסד בביתכם?
ישנם מספר יתרונות בביצוע המתת החסד בביתכם אשר כדאי לשקול.
שינוע – בעלי החיים אשר מגיעים לשלבי המתת חסד בדרך כלל אינם מתניידים בקלות. לעיתים תנועה בלבד מלווה בכאבים אדירים. בביצוע מתת החסד בבית הלקוח אנחנו יכולים למנוע מבעלי החיים שלנו גם את הסבל הכרוך בהגעה אל המרפאה הווטרינרית.
סטרס – בעלי חיים רבים מפחדים ממרפאות וטרינריות. החוויות שעברו שם בעבר, הריחות, הקולות, כל אלה עלולים להיות מלווים בסטרס ולחץ. בהחלטה לבצע את המתת החסד בביתכם אנחנו יכולים למנוע את הפחד שיחווה בעל החיים במרפאה. בבית בעל החיים יוכל לשכב במיטתו, המקום אותו הוא אוהב ומרגיש בו הכי בנוח והכי בשלווה.

על אף שזהו נושא שקשה לדבר עליו, לפחות אנחנו יכולים להגיד תודה על האופציה למנוע סבל מיותר מבעלי החיים שלנו.

אודות המחבר

וטרינר נייד | וטרינר עד הבית
ד"ר אוהד טילס-מרקוס למד וטרינריה בסלובקיה, עבד באנגליה וצבר ניסיון של 10 שנים. שירותיו ניתנים באזור המרכז, בין היתר בערים: קיסריה, כפר שמריהו, הרצליה, עמק חפר, נתניה ותל אביב. כמו כן, מספק ד"ר טילס – מרקוס שירותי וטרינר עד הבית. ד"ר אוהד טילס דוגל במקצועיות, סבלנות, סובלנות וכמובן – אהבת חיות.