גלאוקומה בכלבים וחתולים-וטרינר נייד, וטרינר עד הבית, וטרינר ביקור בית-ד"ר אוהד טילס מרקוס

גלאוקומה אקוטית וכרונית

מחלות עיניים יכולות להיות כמה מהמחלות המעיקות ביותר על חיי בעלי החיים שלנו. על אף שחלקנו נוטים לחשוב כי מחלות עיניים אינן חירומיות – לא תמיד כך המצב, ישנם מקרים שבהם חייבים להגיע לוטרינר בדחיפות אחרת בעל החיים שלנו עלול לאבד את ראייתו. במאמר זה נדון בגלאוקומה, ממה נגרמת, מהי גלאוקומה אקוטית ומהי גלאוקומה כרונית, וכיצד ניתן לטפל בבעל חיים הסובל מגלאוקומה.

מהי גלאוקומה?
גלאוקומה היא שם למצב אשר בו עולה הלחץ התוך עיני. גלאוקומה היא מחלה נפוצה מאוד, הן בבני אדם והן בבעלי חיים. העין מכילה בתוכה נוזל, אשר מיוצר באופן תמידי ומנוקז באופן דומה, ככה ישנה תחלופה תמידית. הבעיה מתחילה ברגע שבו תהליך ניקוז הנוזל נפגע. כך נוצר מצב אשר העין ממשיכה לייצר נוזל ללא יציאת נוזל והלחץ הולך ועולה (כמו בלון הממשיך להתנפח). במצבים קשים הלחץ התוך עיני עלול לפגוע בעצב הראייה (הרשתית) ולגרום לעיוורון בלתי הפיך.
נהוג להבדיל בין גלאוקומה ראשונית – גנטית, של גזעים מסויים אשר מתפתחת עם הגיל, לבין גלאוקומה משנית – משנית למחלה אחרת בעין היוצרת הפרעה בניקוז התקין, כגון דלקת חריפה (למשל בשל התפתחות קיב בקרנית) או בשל נפילת העדשה.

גלאוקומה כרונית – גלאוקומה איטית, אשר תראה פגיעה פרוגרסיבית (הולכת ומחמירה) אך איטית בראיה.
גלאוקומה אקוטית – נפוץ בעיקר בחתולים, במצב זה בעלי החיים הסובלים מגלאוקומה לא יראו סימנים מקדים אלא יאבדו את ראייתם באופן מיידי. מצב זה הוא מצב חירומי ויש להגיע במהירות המירבית אל הוטרינר המטפל אחרת בעל החיים עלול לאבד את ראייתו לנצח.

כיצד נאבחן גלאוקומה?
וטרינר יוכל לחשוד בגלאוקומה על פי המראה החיצוני של העין וכן לפי היסטוריה (פגיעה בראייה). אך אבחון ודאי מתבצע על ידי שימוש במכשיר המודד לחץ תוך עיני.

כיצד מטפלים בגלאוקומה?
בגלאוקומה אקוטית הטיפול חייב להיות מיידי, שכן ישנה הזדמנות להשיב לבעל החיים את ראייתו. הטיפול מתבסס בעיקר על טיפול תרופתי המושך נוזלים מן העין, פוגע בייצור הנוזלים ופותח את הניקוז התקין.
בגלאוקומה כרונית מטרת הטיפול אינה להשיב את ראייתו של בעל החיים (הדבר אינו אפשרי), אלא להפחית את כאבו. במצב זה הטיפול הינו כירורגי, וכולל פגיעה באזור המייצר נוזלים בעין כך שלא תייצר עוד נוזלים, או הסרת של העין כליל.

אל תפחיתו בחשיבות העיניים של בעלי החיים שלכם, פגיעה בראייה היא פגיעה מהותית באיכות החיים!

רפואה שלמה!

 

ד"ר אוהד טילס מרקוס מספק שירותי ביקור בית וטרינרי ומגיע אליכם עד הבית. מעוניינים בתיאום ביקור של וטרינר נייד בשעות שנוחות לכם? צרו קשר

שירותי ביקור בית וטרינרי באיזור מכמורת, בית ינאי, קיסריה, נתניה, חדרה, הרצליה, רמת השרון, תל אביב, גבעת שפירא, בת חן, כפר ויתקין, חופית, משמרת, חירות, עין ורד, עין שריד, בני דרור, קדימה, צורן, צור משה, אבן יהודה, כפר נטר, בית יהושע, אודים, בית יצחק, שער חפר,הדר עם, כפר חיים, כפר מונש, חבצלת השרון, ביתן אהרון, מעברות, העוגן,בית הלוי, חניאל, בורגתה, בית חרות, רמת אביב, הגוש הגדול, אזורי חן, ל החדשה, רמת אביב ג החדשה, גבעתיים, רמת גן.

אודות המחבר

וטרינר נייד | וטרינר עד הבית
ד"ר אוהד טילס-מרקוס למד וטרינריה בסלובקיה, עבד באנגליה וצבר ניסיון של 10 שנים. שירותיו ניתנים באזור המרכז, בין היתר בערים: קיסריה, כפר שמריהו, הרצליה, עמק חפר, נתניה ותל אביב. כמו כן, מספק ד"ר טילס – מרקוס שירותי וטרינר עד הבית. ד"ר אוהד טילס דוגל במקצועיות, סבלנות, סובלנות וכמובן – אהבת חיות.