בריאות שיניים בכלבים וחתולים-וטרינר ביקורי בית קיסריה עמק חפר כפר ויתקין

בריאות שיניים בכלבים וחתולים

מדוע אנחנו צריכים לצחצח שיניים מדי יום וחיות המחמד שלנו לא? אז זהו, שיש לכך השלכות משמעותיות על בריאות השיניים שלהם. במאמר זה נסקור את טיפולי השיניים הדרושים לכלבים וחתולים.

בלסתות כלבים כ- 42 שיניים, מ- 4 הקבוצות המוכרות לנו: חותכות, ניבים, קדם טוחנות וטוחנות. השן בנויה ברובה מחומר הקרוי דנטין ומצופה באמייל. על אף גודלן הלעיתים מאיים, שיני כלבים אפילו פחות חזקות משיני אדם. לסתותיהם של כלבים אכן חזקות יותר, אך האימייל, החומר המגן על השן והמעניק לה את קשיחותה, נמצא בעובי של שליש בלבד משנמצא בשיניים שלנו! כמו כן, בשל ריכוז הסידן הגבוה ברוק כלבים ובסיסיות הרוק, עלולה להצטבר אבן שן רבה (אפילו בכמות גדולה יותר בגזעי כלבים קטנים). אבן השן, הנוצרת מהצטברות חלבוני הרוק, שאריות אוכל וחיידקים, יכולה לגרום לדלקות חניכיים, ואפילו לפגוע בחיבור השן ללסת ונפילת שיניים.

 

כמו כן, בנוסף לבלאי השיניים עם הגיל ישנן גם מחלות נפוצות נוספות שצריך לשים לב אליהן.  כך בחתולים המחלה העיקרית בחלל הפה והשיניים שיש לשים לב אליה היא דלקת של חלל הפה והחניכיים – הנגרמת ללא כל סיבה ברורה, נכון לעכשיו. מחלה זו נובעת מתקיפה מוגזמת של מערכת החיסון של החתול את רקמות חלל הפה והחניכיים ולעיתים הטיפול היחיד לה הוא באמצעות עקירת השיניים.

 

סימנים שיש לשים לב אליהם בכדי לזהות מחלות בחלל הפה ישנם סימנים רבים להתפתחות מחלה בחלל הפה, החל מירידה בכמו האכילה או הפעילות, ריח רע מן הפה, ריור יתר או דימום הניתן לזיהוי מאיזור החניכיים. כמו כן ניתן לראות סימנים התנהוגותיים כמו שפשוף יתר של הפנים ואזור הלחיים או אפילו תוקפנות פתאומית.

 

דרכי ההתמודדות עם בעיות שיניים וחניכיים דרך ההתמודדות הטובה ביותר עם בעיות שיניים וחניכיים היא הקדמת תרופה למכה ומניעתן. כדאי להרגיל את כלביכם או חתוליכם כבר מגיל צעיר לצחצוח שיניים באמצעות מברשת ומשחת שיניים המותאמות לבעלי חיים בתדירות של פעמיים – שלוש בשבוע. כמו כן, חשוב לבצע ניקוי שיניים אחת לכמה שנים, אשר ימנע כאב שיניים עתידי ויאריך את ימי בעל החיים שלכם. טיפול זה נעשה בהרדמה מלאה, ובעצם מקביל לביקורינו אצל השיננית.

אין להמעיט בחשיבות בריאות השיניים והפה. בעלי חיים אשר אינם מטופלים כלל בחייהם עלולים לסבול מכאבים אדירים בבגרותם, המלווים בירידה משמעותית באיכות החיים. עם נשמור על מעט הכללים יוכלו חיות המחמד שלנו לחיות יותר, ולחיות טוב יותר.

בהצלחה!

ד"ר אוהד טילס מרקוס, וטרינר

0775077157

 

 

אודות המחבר

וטרינר נייד | וטרינר עד הבית
ד"ר אוהד טילס-מרקוס למד וטרינריה בסלובקיה, עבד באנגליה וצבר ניסיון של 10 שנים. שירותיו ניתנים באזור המרכז, בין היתר בערים: קיסריה, כפר שמריהו, הרצליה, עמק חפר, נתניה ותל אביב. כמו כן, מספק ד"ר טילס – מרקוס שירותי וטרינר עד הבית. ד"ר אוהד טילס דוגל במקצועיות, סבלנות, סובלנות וכמובן – אהבת חיות.