פחד מכלבים – מה ניתן לעשות?

פחד מכלבים – מה ניתן לעשות?

במאמר זה ארצה לדון אתכם בבעיה של אנשים ולא של בעלי חיים. פחד מכלבים הינו אחד הפחדים הנפוצים ביותר. בין אם מדובר בילדינו, חברינו או אפילו אתם בעצמכם – חשוב לזכור שיש מה לעשות על מנת להפחית את הפחד ולהתמודד איתו.

מהו פחד מכלבים?
פחד מכלבים הוא פוביה (פחד לא רציונלי) מקרבה או מגע עם כלבים. ניתן לעשות הבדלה בין פחד מכלבים בילדים לבין פחד מכלבים במבוגרים. בעוד שמבוגרים (בעלי חשיבה רציונלית מפותחת יותר) קיימת ההבנה שהפחד אינו רציונלי, בילדים הפחד הוא לעיתים פחד אמיתי.

לעיתים קרובות יחל הפחד בילדות, לרוב בשל חוסר היחס של ההורים לבעלי חיים וחוסר נוכחות כלב בבית. אנשים המפחדים מכלבים מפחדים באופן כללי מתקיפת הכלב או תנועות פתאומיות אשר יכול לעשות. כמו כן יש הנגעלים ממגע עם כלבים (בעיקר נפוץ באנשים הרגישים לסדר וניקיון).
לפחד מכלבים ביטוי הן נפשי והן פיזי. בעת ״סכנה״ למפגש עם כלב אדם הסובל מפוביה זו עלול להיכנס לסטרס פיזיולוגי (העלאת קצב לב, קוצר נשימה ועוד).

כיצד ניתן לטפל בפחד מכלבים?
חשוב לזכור, קודם כל, שקיימת האופציה שהפחד יעבור מעצמו. הדבר נפוץ בעיקר בילדים הסובלים מפחד זה, אך יכול להתקיים גם במבוגרים.
דרכים היכולות להקל על הפחד – קרבה לכלבים כבר מגיל צעיר יכולה למנוע פחד מכלבים בילדים ולהועיל להמשך. כמו כן, ניתן ליצור מפגשים יזומים בין אדם הסובל מפחד מכלבים לבין כלבים אשר ימצא פחוד מפחידים, כגון גורים וללוות את בעל החיים לאורך התפתחותו במפגשים חוזרים.
בנוסף, במקרים חמורים ביותר (בעיקר כשהפחד מלווה את האדם גם לבגרות, אך אפשרי גם בילדים) ניתן להיעזר בגורמים חיצוניים. כל חיפוש מהיר בגוגל יספק רשימה עשירה של סדנאות וגורמי מקצוע אשר יכולים לעזור לבן אדם הסובל מפחד מבעלי חיים באופן כללי ומכלבים בפרט. בדרך כלל מדובר על סדנא של מספר מפגשים, במהלכה פותרים את הפוביה על ידי הפגשות יזומות והיכרות עם בעלי החיים.

לרובנו מפגש עם בעלי חיים הינו דבר חיובי, אך אסור לשכוח את אלו הסובלים מפחדים. ההמלצה הכי חשובה בנושא זה – סבלנות. שלב שלב וניתן להתגבר גם על הפחד הזה.

אודות המחבר

וטרינר נייד | וטרינר עד הבית
ד"ר אוהד טילס-מרקוס למד וטרינריה בסלובקיה, עבד באנגליה וצבר ניסיון של 10 שנים. שירותיו ניתנים באזור המרכז, בין היתר בערים: קיסריה, כפר שמריהו, הרצליה, עמק חפר, נתניה ותל אביב. כמו כן, מספק ד"ר טילס – מרקוס שירותי וטרינר עד הבית. ד"ר אוהד טילס דוגל במקצועיות, סבלנות, סובלנות וכמובן – אהבת חיות.