המתת חסד בכלבים וחתולים – וטרינר ביקור בית קיסריה, וטרינר ביקור בית עמק חפר, וטרינר ביקור בית רמת אביב החדשה, אזורי חן, הגוש הגדול, ל' החדשה, כוכב הצפון

המתות חסד בכלבים וחתולים

המתות חסד בכלבים וחתולים הם אחד הנושאים הרגישים ביותר אשר אנו עוסקים בהם. במאמר זה נדון בפרוצדורת המתת החסד, על השאלה מתי יש לבצע ואיך ניתן להתמודד עם ההחלטה.

מהי המתת חסד?
לצערנו, פעמים רבות הרפואה הווטרינרית (וההומנית) אינה יכולה לתת מענה הולם לבעיותינו. בכל עת יש לשקול שני היבטים בחיי המטופלים שלנו – אורך החיים, אשר מטרתנו להאריכם ככל הניתן, ואיכות החיים. הרפואה הווטרינרית מאפשרת לנו במקרים קשים בהם איכות החיים נפגעת בצורה קשה ובלתי הפיכה להרים ידיים ולגאול את בעל החיים מייסוריו. במידה ואיכות החיים אינה מספקת, ואין כל אופק לשיפור המצב – אלו המקרים בהם נטה לכיוון זה.

כיצד מבוצעת המתת חסד?
בעל חיים הסובל אשר צפוי לעבור המתת חסד עובר טשטוש מקדים. כשבעל החיים מטושטש באמצעות זריקה מוחדר חומר ההרדמה לבעל החיים, אשר ליבו יפסיק לפעום תוך מספר דקות. חשוב לדעת שאין כל כאב המלווה פרוצדורה זו. להפך, מטרתה היא למנוע כאב וסבל.

מתי נשקול המתת חסד?
כפי שהוזכר לעיל, המדד החשוב ביותר להחלטתנו האם לשקול המתת חסד או לא הוא איכות החיים של בעל החיים לטווח הארוך. במידה ומדובר בכלב או חתול זקנים, הסובלים ממגוון בעיות לא פתירות, אשר גורמות לסבל רב אשר אינו יכול להיות מטופל – זו בהחלט אינדיקציה להמתת חסד. במידה ומדובר בבעיה חולפת, גם אם בעלת השלכות קשות על איכות החיים של בעל החיים, כל עוד ניתן לטפל ובעל החיים יכול להחלים ממנה – נעשה כל שניתן על מנת שזה מה שיקרה.

כיצד נאמוד את איכות החיים של בעל החיים?
ישנם הרבה מדדים אשר יכולים לספק לנו אינפורמציה על איכות החיים של בעל החיים. כאב, יללות, אכילה ותיאבון, אם בעל החיים יכול לעשות צרכים באופן עצמאי, האם בעל החיים חיוני ופעיל או מדוכא ושכוב. אין קו הפרדה ברור, חשוב לבחון כל מקרה לגופו. אתם, כבעלי הכלבים/חתולים, יכולים להעריך את מצבם המנטלי בצורה הטובה ביותר.

המתת חסד היא אמנם האופציה האחרונה שלנו, אך מדובר בכלי אשר יכול לחסוך המון סבל מיותר לבעל החיים.

אודות המחבר

וטרינר נייד | וטרינר עד הבית
ד"ר אוהד טילס-מרקוס למד וטרינריה בסלובקיה, עבד באנגליה וצבר ניסיון של 10 שנים. שירותיו ניתנים באזור המרכז, בין היתר בערים: קיסריה, כפר שמריהו, הרצליה, עמק חפר, נתניה ותל אביב. כמו כן, מספק ד"ר טילס – מרקוס שירותי וטרינר עד הבית. ד"ר אוהד טילס דוגל במקצועיות, סבלנות, סובלנות וכמובן – אהבת חיות.